Jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

Jak ćwiczyć, żeby schudnąć?
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

Choć o wiele poważniejszą i trwalszą motywacją jest poprawa stanu zdrowia i wytrzymałości, to, nie oszukujmy się, wielu z nas decyduje się zacząć ćwiczyć głównie ze względu na wygląd. Zaczynamy najczęściej od zrzucenia zbędnych kilogramów z partii ciała, które łatwiej obrastają tłuszczem, kiedy siedzimy w biurze i na kanapie. Z czasem dopiero dochodzi do tego świadome rzeźbienie ciała, kształtowanie mięśni i nadrabianie na treningach tych, których używamy rzadziej.
Spalanie tłuszczu osiągnąć możemy podczas treningu aerobowego – podczas którego w naszym ciele zachodzą procesy metabolizmu tlenowego, przekształcającego składniki odżywcze – glukozę oraz tłuszcz – na energię. Trening taki powinien mieć umiarkowaną intensywność i powodować przyspieszenie naszego tętna do około 60% jego wysiłkowego maksimum. Pokłady tkanki tłuszczowej, odkładanej z większej niż potrzebna ilości pożywienia jako rezerwa energetyczna organizmu, zostają uruchomione po około 15-20 minutach ćwiczeń, dlatego trening powinien trwać około 30-45 minut. Dłuższy oznaczać może nadmierny wysiłek, w wyniku którego zamiast tłuszczu spalać zaczniemy własne mięśnie. Do tego samego doprowadzimy, kiedy ćwiczeniom towarzyszy zbyt restrykcyjna, wykluczająca niemal wszystkie węglowodany i tłuszcze dieta.
Gdy naszym celem jest odchudzanie, warto wybrać sport, w którym pracują mięśnie całego ciała oraz zwiększa się wytrzymałość organizmu.

Podobne wpisy:

About the author