Dieta biegacza

Dieta biegacza
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Dieta biegacza

Uprawianie sportu to coś bardziej kompleksowego, niż tylko wyjście na boisko lub na halę treningową. Na to, by trening przyniósł oczekiwane rezultaty ma także duży wpływ dieta, którą stosujemy na co dzień. Ważne jest także to, co i kiedy jemy w ciągu dnia treningowego. Jeśli planujemy dobrze wykorzystać czas na bieganie, to powinniśmy pamiętać o kilku zasadach. Przed wysiłkiem fizycznym powinniśmy sobie przygotowywać jedynie lekkostrawne posiłki. Trudno się biega lub uprawia inny sport, gdy nasz żołądek pracuje na pełnych obrotach. Warto też pamiętać o nawodnieniu w czasie treningu. Oczywiście w tym celu możemy wykorzystać zwykłą wodę – pijąc ją przed wysiłku i w jego trakcie. Wielu biegaczy wybiera jednak napoje izotoniczne zamiast wody. Izotoniki mają wiele zalet. Oprócz nawodnienia, dostarczają organizmowi wszystkie niezbędne witaminy, które utraciliśmy w czasie biegu. Pamiętać trzeba też o odpowiednim ustanowieniu pór posiłku. Najlepiej nie jeść na mniej niż 3 godziny przed dużym wysiłkiem. Przed wysiłkiem lub w jego trackie można skorzystać z tzw. żeli energetycznych, które zawierają wszystkie niezbędne składniki w bardzo skondensowanej formie. Przydają się one również na zawodach sportowych.

Podobne wpisy:

About the author